Veckans första ridpass

Eftersom hovslagaren är här idag så var jag tvungen att skynda mig med Suri om jag vill trimma mer än skritt, och eftersom hon bara gått på skrittbandet och 1 löslongering i 3 dagar så var hon tvunget att motioneras ordentligt idag.

Kan väl inte påstå att hon var en fröjd att rida de första 30 minutrarna, spänd och trippig. Men vad ska man förvänta sig efter 3 dagars vila? Dock var hon mjuk i både muskler och mun så fokusen låg först på att få henne mer avslappnad, red mycket serpentiner och små 8-volter för att få henne fokuserad på benen än på allt runt omkring, när hon var avslappnad så galopperade jag igenom henne på stor 8-volt med fokus på bytena. Idag hamnade hon i kors galopp de första gångerna, men sen fick jag till klockrena byten. Tanken var att skritta ut henne efter ridpasset, men det är tjock dimma ute så jag avstod.

Meni helhet är jag väldigt nöjd med passet! Imorgon ska vi galoppera bommar och eventuellt ett kryss, införskaffade för övrigt ett nytt bett till henne i helgen, ett tjockare 2-delat som inte böjer sig helt i länken och med fasta  ringar. Hon verkade trivas på de då det var mindre släng med huvudet idag!

Bjuder på en bild på Saphir från helgen, vi stod och busade medans Oscar gick banan.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0