Suris ridpass

Idag har jag endast ridit Suri, anledningen för jag gjort massa saker idag, vill ni läsa om hela min dag så får ni kika in på www.nattstad.se/nicole.ridderstrom.3
 
Idag valde jag att rida på utebanan igen, jag trivs bäst ute, speciellt nu när myggen nästan är helt utrotade. Men ridbanan ute är rymligare både på längden och bredden, och jag känner mig bättre till mods på en större bana. Har en tendens att stressa upp mig i trånga utrymmen. Idag fick Suri ett vanlig jogging pass, med fokus på galoppen, mest för min del, må¨ste behärsfa fattningar ordentligt, visst kan jag dom ordentligt det är inte de. Men jag tar sån tid på mig att förbereda för en fattning.  Höger går jätte bra för där går allt bra, men sen i vänster tänker jag alldeles för mycket. Jag vet att det är min extremt dåliga sida och när jag tänker på det så blir det bara sämre. Som tex, istället för att ställa hästen innåt och öppna upp yttertygeln så ställer jag hästen utåt och korsar handen över manken. Automatiskt blir det ju fel galopp även fast hästen i fråga tror det är rätt, för det är ju det jag ber henne om. Och detta gör mig så frustrerad, för precis innan fattningen så tänker jag 'öppna upp yttertygeln, var rak i ryggen, blicken upp och ställ hsäten innåt och skänkla' men jag gör helt tvärt om i vänster varv. Blir galen på mig själv, så därav blev det väldigt mycket fattningar idag... Jag vet en del som gör exakt lika som mig, men grunden i allt är att man tänker och planerar för mycket i förväg, eller iaf jag.  För har inte såna problem i höger varv... Men det gäller att nöta å nöta å nöta så sitter det med snart. Överlag gick ridpasset väldigt bra, även om hon bröt sig hur formen mest hela tiden, men fokusen låg inte på formen idag, men jag förstår henne. Väldigt mycket volt arbeten stora som små, och ju mindre volten blir ju jobbigare är det för oss båda, hon är ung och har inte alla muskler för att bära sig riktigt ännu, och jag orkar inte hålla upp henne hela tiden heller. Men det är känslan jag vill ha, tilliten och känslan är prio ett för oss justnu, innan dess ingen hoppning. Oscar tycker jag är redo för att hoppa henne, men jag vill befästna alla byten såsom i rätt och fel galopp, jag vill känna att JAG ser avstånden bra innan jag ger mig på hindrena även om dom kommer vara små i början. Tänker inte stressa in i något, vi är anmälda till en klass i December, men det är bara att stryka om jag inte känner att vi är där ännu. Hellre att vi är ett team och hoppar och har kul än att stressa mig fram till min titel som proffisionell ryttare. Det får komma när det kommer, och jag är på godväg. Jag är nöjd över min utveckling och jag känner och ser den varje dag som går! Eller vad säger ni, ni som sett mig rida?
 
Här får ni 2 st korta filmer från idag,
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0