Premiär ritt på 3 åringen

Ja, idag skedde det!

Vi premiär red på vårt nya sto. Hon har endast haft sadel och träns innan och blivit hängd på. Oscar började givetvis att skritta henne för att se så hon inte var tvärgalen, eftersom jag har noll erfarenhet av att rida oinridna hästar så är det faktiskt bäst så, både för mig och häst.

Hon var lugnet själv, hon skrittade på som om hon aldrig gjort nått annat. Så det tog inte en lång stund innan jag fick komma upp. Kan erkänna att jag var nervös och trodde de skulle sluta i katastrof, men inte då. I huvudet låtsades jag att det var Spipeance (en av hästarna jag rider), hon är verkligen jätte känslig i munnen så tar man minsta lilla för hårt så ställer hon sig direkt.

Hur som helst gick detta lilla stoet på som ingenting, var inte tittig på nått i ridhuset, brydde sig inte om alla flaxande fåglar. Jätte duktig. Tycker om henne som attans redan nu. Ska bli kul att få börja jobba med henne. Men vi tar det försiktigt nu i början, hon är trots allt bara 3 år.

Hon är väldigt kelen och närgången haha. Men visst är hon fin? Lite för tjock dock:p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0