Ovisat ridpass

Såhär kan ett vanligt ridpass se ut med fröken Unfinity, hon är en väldigt svår häst. Inte elak på något sätt, men för mig som inte kan sådär sjukligt mycket om unghäst ridning ännu tycker hon är svår. Dock har vi kommit väldigt långt sen detta ridpasset. Just detta passet kommer jag aldrig att glömma, hon var verkligen jobbig, eller tittig var hon, men inte tittig som nervös, utan hon är en sån häst som gillar att kolla på saker och allt runt omkring. Och när man väl låtit henne börja kolla på saker så är det extremt svårt att få henne fokuserad igen, hon liksom låser både mun och nacke och extremt svår att få ner. På dessa bilder rids hon utan sporrar och på vanligt 2delat bett. Nu har vi faktiskt vart tvungen att byta till ett fullcheek och jag använder korta och runda sporrar på henne. Nu är hon riktigt fin, eller snarare, det är jag som lärt mig rida henne:)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0