Klarat av shopping över middag

Ja det är ju aldrig fel att klara av shopping över en middag. 

Beställde nämligen KL's vinterjacka och fleece tröja av Oscars brors fru som äger en ridaportsaffär här i Torino. Så nu på en gång skrev hon ner min beställning, beställde även ett par slit å släng stallskor och ett beige schabrak,huva och lindor från schöckemöle till min svarta prinsessa! Ska även be Elin beställa ett finfint träns åt mig i Sverige. MIN prinsessa ska va finast i stallet. Dock vid tävling måste jag ha sponsor schabraken + huva. Det är ju våran deal. Hästen är min men tävlas för chefen. Ska släppa den stora bomben nu!

I några veckor nu så har jag antydit att Suri är MIN häst, och mycket riktigt, hon är MIN. Dock inte som ägare utan foderhäst, så jag bestämmer över henne  och jag har bestämt att ingen annan än jag och Oscar rider henne, jag bestämmer själv om när var hur hon ska tränas och allt där till. 

Och måste erkänna att det känns väldigt skönt att ha en egen häst igen, kunna shoppa utrustning och göra henne fin. Och inte fyskam att ha en sånpass välstammad häst. Från att ruttat runt på ridtravare till detta är helt makalöst! Jag är så lycklig:)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0