5 hästrelaterade punkter om mig ni inte visste

Här kommer några häst relaterade punkter som ni inte visste om mig (på min andra blogg www.nattstad.se/nicole.ridderstrom.3 kommer det komma upp en längre lista med lite andra smaskiga hemlisar ni inte visste om mig). 1: Innan jag kom till Italien och började rida dessa hästar så hade jag ENDAST lullat runt på ridtravare och löjligt nog trodde jag kunde ett och annat om att rida. Pyttsan, kan säga att jag har vart tvungen att lära om allt från scratch. Så duktig ryttare vart jag fram till 8 månader sedan ;) 2: Min allra högsta häst-relaterade dröm är att få bo på en stor timmer ranch nånstans där man kan få en glimt av vilda mustanger med bergstoppar i bakgrunden. Ha en stor fin grön gård med den finaste flocken av hästar. Detta trots mitt stora bristande intresse för westernhästar, gillar allt som har med westernlivet att göra, men att sadla med western sadel och western träns, nja inte min stil. 3: När jag sökte gymnasium så sökte jag till Jälla skolan i Uppsala, inriktad häst. Jag kom in med stor marginal, men efter 8 dagar blev jag hemsjuk och hoppade av skolan och flyttade hem. Jag var helt enkelt inte redo att flytta och bo så långt hemifrån (även om det bara handlade om 6-7 mil). 4: Som ni vet så jobbar jag i ett hoppstall, jag älskar att hoppa, men jag är totalt LIVRÄDD för det. Speciellt på dessa hästar som verkligen hoppar med rygg. Jag är så rädd att hästen ska hoppa så stort så jag trillar av, haha. Men rädslan börjar försvinna mer och mer, övning ger färdighet. 5: Jag ogillar verkligen fuxar, deras temperament är inget för mig, och i regel tycker jag att alla fuxar ser likadan ut, dvs huvudet jag för mig är det inte attraktivt. Sen har jag bara dålig erfarenhet av fuxar. Men 2 av mina favoriter i stallet är fuxar, men Saphir är svettfux och Carmello är en väldigt häftig fux. haha. Dubbelmoralen javisst.
Jag och finaste Saphir i Milano förr förra helgen vi va här på tävling. Världens snällaste hingst <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0